Ekonomihantering är en av tjänsterna i vårt avtal för konferens- och eventstöd. Priset för tjänsten beräknas per deltagare. Här kan du läsa om vad du får när du köper tjänsten.
I tjänsten Ekonomihantering ingår:
- en kontaktperson för ekonomiadministrativa frågor
- ekonomiadministration i form av redovisning och uppföljning samt avrapportering av inkomster och utgifter/avgifter före, under och efter uppdraget
- att ta emot betalningar för anmälda deltagare och utställare
- att hantera betalningar via faktura, betalkort, banktransfer och olika valutor
- information om att leverantören fakturerar på uppdrag av Mittuniversitetet
- kreditering av deltagare och utställare
- budgetbevakning, återkoppling och uppföljning
- betalningsbevakning (reskontra)
- fakturering och redovisning av sponsormedel samt utställarintäkter
- godkännande och betalning av fakturor från leverantörer
- en kontaktperson som har god kännedom om gällande momsregler, nationellt och internationellt samt mellan myndigheter
- fakturering av kostnader
- att hantera avgifter för betalningar som t.ex. fakturaavgifter och betalkortsavgifter. Alla avgifter ska inkluderas i kostnaden för konferensservice.
- att hantera löneutbetalningar till svenska och internationella föreläsare samt andra medverkande
- att hantera och stämma av intäkter och kostnader under uppdraget samt lämna slutredovisning senast 3 månader efter avslutad konferens.
Prisintervall
Antal deltagare | Pris per deltagare (i SEK) |
0-100 | 39 |
101-300 | 39 |
301-500 | 39 |
501-700 | 39 |
Kontakt
